Kuopion toimipiste
Rainer Mustonen
rainer.mustonen@elektropoint.fi
040 5053482
Kellonkärki 9
70460 Kuopio

Hollolan toimipiste
Sami Kilpeläinen
sami.kilpelainen@elektropoint.fi
050 3823001
Latojantie 6
15270 Kukkila

Kaikki yhteystietomme:
Yhteystiedot

Rainer Mustonen: “Pitkien asiakassuhteiden salaisuus ovat laatu, toimitusvarmuus ja kommunikointi”

Elektropointin Kuopion asiakkuuspäälliköllä Rainer Mustosella on alalta vuosikymmenten kokemus. Sinä aikana hän on luonut kattavan verkoston asiakkaisiin ja yhteistyökumppaneihin. Pitkien asiakassuhteiden salaisuus ei ole oikeastaan edes mikään salaisuus. Kyse on luottamuksesta, siitä, että asiakkaat voivat olla varmoja, että heidän tarpeensa täytetään. Kun tarve tulee, he kääntyvät Mustosen, “Kuopion kasvojen” puoleen. Henkilökohtaisilla suhteilla on suuri merkitys siinä palvelubisneksessä, jossa Elektropoint toimii.

Miten asiakkaat pidetään tyytyväisinä?

Asiakastyytyväisyyden ydin on kyvyssä ratkaista asiakkaan ongelmat jopa ennen kuin asiakas itse havaitsee ne. Siksi kommunikaatiolla on elintärkeä merkitys. Sopimusvalmistajana ja alihankkijana Elektropoint on samassa ravintoketjussa asiakkaidensa kanssa. Asiakkaan tilanne vaikuttaa Elektropointiinkin olipa se sitten hyvä tai huono.

Pienikin ratkaisematon ongelma voi ajan myötä muuttua suureksi jos se jätetään hoitamatta. Vaikeimmat haasteet ilmenevät tavallisimmin komponenttien saatavuudessa. Toimitukset viivästyvät, jolloin korvaavia osia pitää etsiä kissojen ja koirien kanssa muualta. Mahdollisimman hyvään toimitusvarmuuteen päästään silloin, kun saadaan sovittua vuositilausperiaatteet.

Alan yleinen trendi on lyhyellä aikajänteellä toimiminen. Tulevaisuuden näkymät ovat monestakin syystä hämärät. Juuri tämän vuoksi kommunikaation merkitys vain korostuu. Vaikka tilanne ei sitä välttämättä täysin sallisikaan, on vain silti yritettävä ennakoida. Tilauksia ei pidä jättää viime tippaan, sillä kiire maksaa.

Vaikka kommunikaatio asiakkaan suuntaan on niin tärkeää, vaikuttaa silti siltä, että monissa yrityksissä se tuntuu huononevan. Vastausajat saattavat olla hyvinkin pitkiä, mikä on huono asia niinkin hektisellä alalla kuin elektroniikkabisneksessä.

Elektropointin etu onkin se, että asiakkaille pystytään vastaamaan heti kun mahdollista. Itse asiassa jotkut asiakkaat ovat tämän takia jopa vaihtaneet toimittajaansa Elektropointiin. Toisinaan ihmetyksen aiheena on se, että Elektropointilta otetaan itse yhteyttä asiakkaaseen jonkin yksityiskohdan selvittämiseksi.

On otettava vastuuta asiakkaan puolesta

Sopimusvalmistajan pitää pystyä rehellisesti kertomaan mitä tuotanto maksaa ja ottaa myös vastuuta kustannusten optimoimisessa. Jos aikaa ja rahaa säästetään esimerkiksi jotain komponenttia vaihtamalla, pitää mahdollisuuteen tarttua. Tässä tuotannon kannalta kenties tärkeimmässä kohdassa asiakkaat voivat luottaa Rainer Mustoseen ja siihen, että hänen neuvonsa ja näkemyksensä tuovat kustannussäästöjä.

Vaikka elektroniikkatuotteet kehittyvät jatkuvasti monimutkaisemmiksi, eivät bisneksen perusasiat muutu miksikään. Korkeasta teknologista ja vaikeista töistä huolimatta perusta on sama. Elektropointin palvelu perustuu kommunikointiin ja yhteistyöhön. Rainer Mustosen työtä ohjaa halu tietää ja tuntea asiakkaan toiminnan tilanne kokonaisuutena, sillä vain siten voidaan saada tarkka kuva siitä, mitä Elektropointilta tarvitaan. Yhteistyö on aidosti hyödyttävää ainoastaan silloin, kun kummatkin osapuolet tietävät mitä tekevät ja mitä saavat.

 

Kun elektroniikkatuotantosi tarvitsee kustannussäästöjä, ota yhteys Elektropointiin.

Rainer Mustonen, Kuopio
rainer.mustonen@elektropoint.fi
040 505 3482