Kuopion toimipiste
Rainer Mustonen
rainer.mustonen@elektropoint.fi
040 5053482
Kellonkärki 9
70460 Kuopio

Hollolan toimipiste
Sami Kilpeläinen
sami.kilpelainen@elektropoint.fi
050 3823001
Latojantie 6
15270 Kukkila

Kaikki yhteystietomme:
Yhteystiedot

Paine Elektropointin toimintamallien kehittämiseen tulee asiakkailta

Viime vuodet ovat olleet Elektropointin liiketoiminnan kannalta hyvin suotuisia. Uusia menestyksekkäitä asiakkuuksia on saatu solmittua, ja kasvu on hyvällä mallilla nykyisen asiakaspohjan kanssa. Vaikka tulevaisuuden näkymät ovat hyvät, ei turvallisuuden tunteeseen auta tuudittautua. Jos Elektropoint haluaa jatkaa vahvaa kasvuaan, pitää uusasiakashankintaan satsata tosissaan.

Tähän tarpeeseen Elektropoint on tehnyt organisaatiossaan uudelleenjärjestelyjä, jonka seurauksena Sami Kilpeläinen siirtyy asiakkuuspäällikön tehtävistä kehittämään liiketoimintaa nimenomaan uusasiakashankinnan tarpeisiin. Kilpeläisen aiemman tehtävänkuvan ottaa hoitaakseen Riikka Stenlund. Ylimenovaihe päättyy toukokuun lopussa.

Uusia ratkaisuja = uusia asiakkaita

Liiketoiminnan kehittämisen perusajatuksena on Elektropointilla se, että uusia asiakkaita voidaan saada kun luodaan uusia toimintamalleja. Uusilla asiakkailla on sellaisia toimintamalleja, joihin Elektropoint ei välttämättä ole tottunut. Tuotannon on pystyttävä mukautumaan näihin uusiin vaatimuksiin. Toisaalta uudistuminen mahdollistaa uusien ratkaisujen tarjoamisen myös vanhoille asiakkaille.

Elektroniikan toimiala on jo nyt suuressa muutoksessa. Tuotanto tapahtuu hyvin lyhyellä jänteellä ja riskit pyritään minimoimaan mahdollisimman tehokkaasti. Harvat uskaltavat enää tehdä pitkiä tilauksia. Myös Elektropointin asiakkaat hakevat uusia vaihtoehtoja tuotannolleen ja ovat saaneet Elektropointilta hyviä ratkaisuja tarpeilleen. Tässä on se strateginen muutos, joka määrää uudistukset Elektropointin toimintamallissa: impulssi muutokseen tulee asiakkaiden suunnalta.

Elektropoint liiketoiminnan kehittäminen asiakkaiden tarpeet

Syvälle asiakkaan liiketoimintaan

Elektropointin tärkeimmät valtit piilevät kommunikoinnissa. Kun asiakkaan tarpeet tunnetaan läpikotaisin, pystytään tarjoamaan aikaa ja rahaa säästäviä ratkaisuja.

Elektropoint tarjoaa kokonaisvaltaista palvelua. Ensisijaista on selvittää asiakkaan liiketoiminnan asettamat vaatimukset tuotannolle. Sitä kautta pystytään löytämään räätälöidyt ratkaisut. Lähtökohtana on selvittää asiakkaan tilanne mahdollisimman monelta kantilta:

  • Mikä ja millainen on toimintaympäristö?
  • Mitkä ovat myyntikanavat?
  • Miten tarkasti tuotannolliset tarpeet ovat ennustettavissa?

Tuloksena on toimitusketju, jota Elektropoint ja asiakas hallitsevat yhdessä sovittujen pelisääntöjen perusteella, oli sopimuksen konkreettinen sisältö sitten mitä tahansa.

Kun haluat säästää aikaa ja rahaa, ota yhteys Elektropointiin.

Sami Kilpeläinen, Hollola
Liiketoiminnan kehittäminen, markkinointi, myynti
sami.kilpelainen@elektropoint.fi
050 382 3001

Riikka Stenlund, Hollola
Tuotanto, myynti,
johdinsarjat ja elektromekaaniset kokoonpano
riikka.stenlund@elektropoint.fi
050 400 7284